KUNSTEDUCATIE SCHOLEN
In workshops of gastlessen werken leerlingen in een veilige omgeving aan hun eigen kunstwerk. Dat kan een schilderij zijn, maar ook een installatie, machine of een stop motion film. Ook mogelijk is de combinatie van een kunstles met filosoferen voor kinderen of lichaamsbeweging. Door vakoverstijgend te werken wordt de inhoud van verschillende lessen gecombineerd en herhaald.
Kinderen maken in Linda’s lessen geen werkje na, maar gaan via procesgerichte didactiek hun eigen weg binnen de kaders van de opdracht. In een golfbeweging van onderzoeken, experimenteren, uitvoeren en evalueren worden creatieve, motorische en communicatieve vermogens van de leerlingen geprikkeld. Ze leren anders kijken naar de wereld om zich heen, krijgen zelfvertrouwen om zich te uiten en vergroten hun probleemoplossend vermogen, belangrijke eigenschappen in de 21e eeuw.
Bekijk deze video voor meer informatie over het belang van kunsteducatie.
Deze video is afkomstig van en geplaatst met toestemming van Kunstgebouw, provinciale organisatie voor cultuuronderwijs en cultuurparticipatie in Zuid-Holland.